tisdag 31 maj 2011

Marknadsundersökning


Maj har nått sitt slut, min filmblogg är två månader gammal och en-recension-om-dagen-projektet har därmed tillryggalagt en sjättedel av sin planerade livslängd. Eftersom jag lever för fansen vänder jag mig härmed till er.

Vad vill ni se här under de tio månader som ligger framför oss? Hyllningar? Sågningar? Tips om oförtjänt okända filmer? Positiva recensioner av underskattade filmer? Negativa recensioner av överskattade filmer? Nya filmer? Gamla filmer? Nå?

5 kommentarer:

Simon sa...

Jag läser allting dagligen, och jag är ohyggligt imponerad. Allt är mycket intressant och välskrivet, och att hålla en så kontinuerligt hög nivå är det jag finner ohyggligt.

Eftersom varje recension börjar med en sammanfattning så gör det inget om man inte sett filmen i fråga, utan snarare tvärtom. Jag ser dock knappt på film så det här är inget önskemål om obskyrare filmer. Jag önskar mig istället lite fler recensioner av sådant som du tyckt illa om, inte just för att jag föredrar sådana recensioner utan för att de är underrepresenterade och omväxling förnöjer.

Thomas sa...

Läser också dagligen, och önskar mig lite att betygen följer en normaliseringskurva någorlunda. För tillfället har det recenserats 30 filmer med betyg 4/5 och 31 andra filmer.

Anonym sa...

Du har gett mig en massa nya bra filmtips! Fortsätt så!

Lalko sa...

1. Bad Santa

2. Scarface

3. It's Kind of a Funny Story

4. The Ring

Patrik sa...

Simon och Thomas: Åh hundan. Jag har bara antagit att det var intressantare och mer relevant att läsa om bra filmer än dåliga. More shit, coming up.

Lalko: Bad Santa? Really?