söndag 5 augusti 2012

Om spoilers


Diverse läsare har antytt att jag i mina recensioner avslöjar för mycket om filmers handling. Visserligen är en av dem min far som tyckte att jag spoilade The War Horse när jag berättade att den handlade om en krigshäst, men ändå.

Jag försöker ge så mycket information som behövs för att läsaren ska få en uppfattning om huruvida hen själv vill se filmen, och möjligen nån liten bit som var extra intressant. Det är vad jag anser är nödvändigt och försvarbart hos en recension som tar sig själv på allvar och när jag spoilar mer än så varnar jag ordentligt i förväg så att ingen ser något hen inte vill.

Men jag är inte den som inte lyssnar på fansen, så tala. Låter man bli att läsa en av mina recensioner av en intressant film man inte sett, och inte bara för att det är roligare att läsa om filmer man sett själv?

2 kommentarer:

Erik sa...

Jag gillar systemet som du har nu. Tycker aldrig att det har spoilats så mycket att det inte var värt att se en film som verkade bra.

Simon sa...

Instämmer med Erik.