torsdag 31 mars 2011

Framförhållning


Jag fick ett förslag om att i förväg berätta vilka filmer jag tänker skriva om så att man om man vill kan se samma filmer och låt det aldrig sägas om mig att jag inte kan sno någon annans idé. I slutet på varje recension skriver jag därför vilken film jag planerar recensera en vecka senare.

Konstant reservation för ändringar råder, för det kan ju alltid hända att jag går på en biopremiär och vill skriva om eländet omedelbart så jag kan råda alla att antingen gå och se det eller låta bli. Jag kan i alla fall lova att alla filmer jag hävdar att jag kommer att recensera, faktiskt kommer att recenseras, om än inte på det datum jag först påstod.

Här följer därmed den första veckans planerade filmer:

1/4: The Adjustment Bureau (2011)
2/4: Dear Zachary: A Letter to a Son About His Father (2008)
3/4: Breaking the Waves (1996)
4/4: M - Eine Stadt sucht einen Mörder (1931)
5/4: Surplus: Terrorized Into Being Consumers (2003)
6/4: Insignificance (1985)
7/4: Eraserhead (1977)

Inga kommentarer: